lørdag 2. oktober 2010

DIY - oppslagstavle

Fra å være et falmet og utdatert trykk i stor ramme, ble den laget om til en diger oppslagstavle med plass til mye innhold!

Før:




Dette ble gjort:
1.- Rammen ble sparklet og pusset
2.- Deretter spraymalt i en mellomgrå, ganske blank spraymaling
3.- Oppå trykket ble det hel-limt en korktavle, skjært til i passe størrelse
4.- Trukket med tekstil, og stiftet på baksiden
5.- Vanlig sort buksestrikk er festet i rutenett over, også med stift
6.- Tavlen ble satt inn igjen i rammen med beslag

Og Voila!


Her kan ting festes både med nåler/tegnestift, eller bare henges i strikkene.



Jeg har laget en fra før, så denne ble en gave til min kjære nabo!



7 kommentarer:

  1. Hei...
    Kjempelekker og stilren oppslagstavle :))
    Mvh Fru Syversen

    SvarSlett
  2. hei Mona
    hvordan har jeg unngått å oppdage deg til nå? :)
    flott blogg du har. ser at vi deler en del interesser og smak.
    vi skal nok blogges mer du og jeg :)
    ha en strålende helg
    Hilsen
    Åpent hus

    SvarSlett
  3. Kjempefin måte å bruke en ramme på nytt! Du har jo lagd en råfin variant. Heldige nabo! :o)
    Nå fikk jeg lyst til å lage en til minstefrøken sitt rom. :o)

    Lekre bilder i forrige innlegg. Har aldri vært spesielt fan av Chesterfield-stilen, men den grå nye varianten i stoff var jo knalllekker!

    Tusen takk for koselige hilsener på bloggen min! Det setter jeg stor pris på. :o)

    Ønsker deg en glad helg, Mona!
    Klem fra,
    Anette Willemine

    SvarSlett
  4. Den ble knall fin. Skal vedde naboen blir kjempeglad, det hadde ihvertfall jeg blitt:-)

    Er litt spent på å høre hvordan det går med den lille hunden din? Ha en flott helg, Hilsen Lilli

    SvarSlett
  5. Oj, denne ble kjempe tøff! Har laget en slik selv en gang, men da brukte jeg silkebånd. Strikk var jo mye smartere å bruke :)

    SvarSlett
  6. Oj, den ble kjempefin! Har akkurat kjøpte ei korktavle på loppis, og den tenkte jeg at jeg skulle freshe opp litt... og dette var en kjempefin idé!
    Ha en deilig lørdagskveld!
    Klem
    Lise

    SvarSlett