tirsdag 6. november 2012

Bamse i genene

Det skjer visst automatisk, straks kulda setter inn. Interiøret forvandles til et hi, med dun, pels, ull, velur.. Ja, - også litt silke da.. Fargene blir varmere, snillere, dusere og roligere.

Allerede i slutten av sommeren meldte denne trangen seg, Skeidar hadde forlokkende torg midt i synet mitt. Velur, dun, lilla, sennep.... - Pakke-esel...

Nylig var jeg på "damenes aften" på vår lokale Bohus.. På forhånd hadde jeg bestemt meg, - vi trenger kopper, fat, kubbelys, bilder... Kanskje de har bestikk?

...Jeg var jo ganske målbevisst,...... Helt til nok et stort pute-torg befant seg midt i synet mitt! Velur, fløyel, dun, striper, sennep.... - Pakke-esel ...

 
 

 
Interiøret i stua her blir stadig tyngre og mektigere. Nå vil jeg ha drama, scenetepper og massive gullrammer på den mørke bakgrunnen. Jeg vil ha 30-tallet hjemme! Lurer på om gull-dilla varer like lenge som sølv-dilla?

Stua er egentlig fremdeles i en prosess. Bilder og speil vet ikke helt hvor de skal gjøre av seg.. Eiffel tårnet har gått fra stående til liggende posisjon, og det liggende, massive speilet står inntil en vegg uten mål og mening.


Ting blir plassert litt midlertidig, fordi...... åh, ja...... Jeg venter på en aldri så liten ting til, som resultat av "Damenes Aften"....

Gjett hva.... :)

2 kommentarer:

  1. Så lekkert du har det i stuen! Du er så utrolig flink til å sette sammen delikate ting. :o)
    Den nye farven på veggene står veldig godt til møbler og inventaret ellers.
    Her står jeg og lurer på hva jeg skal gjøre med vinduene i stuen. I sommer monterte jeg hvite trepersienner, og de er jeg veldig fornøyd med. Nå synes jeg det blir litt for kjølig stemning, så jeg tror nok det blir å henge opp gardiner igjen. Så gjenstår det å finne ut om jeg skal henge opp silkegardinene eller om jeg skal finne noen nye. He, he, ikke akkurat en stor sak, bare hyggelig å finne ut av. :o)

    Ønsker deg en deilig dag!

    Klem,
    Anette Willemine

    SvarSlett