mandag 23. april 2012

Å legge gulv selv!

Som jeg nevnte tidligere, har minstemanns rom fått ny farge på veggene. Bort skulle også det blå-rutete gulvet. På enkleste mulige måte da!

Han fikk lov til å velge selv, hvilken farge. Valget falt på et sjokolade brunt/brunsvart bredplank gulv. (!!) Og jeg som var sikker på at han ville velge "betong-gulv".

Samme for meg, - Bare det er "floor-in-a-box" fra Tarkett. Denne måtte jeg bare teste!

Sånn gjør man det;

Fjerne støv og hybelkaniner...
Avfette gulvet, - Jeg har brukt sitrus spray. Den er også genial til fjerning av f eks klistremerke lim..
Finne senter av rommet, og gjerne bruke en laser-stråle tvers over. For min del hadde jeg strengt tatt ikke trengt å bruke laser, i og med at gulvet hadde linjer å følge.
Så er det bare å rulle ut!
Man spretter 3 bokser i slengen, og bruker første strimmel av hver. Da blir det mest variasjon og lite gjentakelse. Deretter andre strimmel av boks 1, -boks 2 og boks 3.  Sjønner? ;-)


Limet som sitter på baksiden er skikkelig seigt gulvlim. Det herder etter en time, så evt justeringer må gjøres innen denne timen.



Klarer sjøl ja!

Fullstendig før-etter av hele rommet kommer, litt detaljer gjenstår.

Ha en fin dag!


6 kommentarer:

  1. Så flink du er!! Jeg er imponert ;) Det eneste stedet jeg tørr å legge gulv er i lekehuset ;)

    SvarSlett
  2. OMG -døds kult mona.
    så driftig du er da.
    God natt

    SvarSlett
  3. VISST KLARER VI DET SELV MONA:)))
    IMPONERENDE DET DU HAR GJRT...LETER SELV ETTER NYTT GULVBELEGG TIL DATTERA I HUSET...DET VAR Å FINNE DET RETTE DA - IKKE ENKELT!!!!DETTE BLE KJEMPETØFT:)
    TOVEKLEM.)

    SvarSlett
  4. Duktigt gjort:) Tack för fina ord på min blogg och kom snart tillbaka, jag har mer inspiration till dig:)
    Ha en kanonhelg

    LOVE Maria på inredningsvis

    SvarSlett
  5. Det er flot. Jeg har aldrig tænkt på at man kan designe sit gulv på den måde. Rigtig god ide.

    SvarSlett
  6. Det er vidunderligt, Bonnie ! Jeg er alle for mennesker, der bruger hvad værktøj er bedst til at hjælpe dem med at madplan . Så glad for at høre du har fundet en, der virker for dig og holder dig på sporet i hele ugen. Elsker det faktum, kan du få nem adgang til din madplan , hvor du går - god idé! Tak for at tage sig tid til at dele din metode . Gulvafslibning

    SvarSlett